toshy-fの洋楽翻訳ブログ

洋楽大好きです。自分なりの洋楽翻訳をしています。よろしくお願いいたします。

洋楽翻訳⑦ friday on my mind/david bowie

[Verse 1]
Monday morning feels so bad
Everybody seems to nag me
Coming Tuesday I feel better
Even my old man looks good
Wednesday just don't go
Thursday goes too slow
I've got Friday on my mind
月曜の朝はいただけない

皆が皆、不満をぶちまけているようだ

火曜には気分が良くなる

俺のあそこも上々

水曜は止まってしまったかのよう

木曜はなかなか進まない

頭の中は金曜日
[Chorus]
(See my baby)
Gonna have fun in the city
(feel like fucking you)
(Do my baby screw)
Be with my girl
She's so pretty
(all I want to do)
(I will go crazy)
She looks fine tonight
(zoom zoom zoom)
She is out of sight to me (so divine)
(Tonight) I spend my bread
(Tonight) I lose my head
(Tonight) I've got to get tonight
Monday I have Friday on my mind

恋人に会って

街で楽しく過ごしたい

君を犯したい

彼女と一緒にいたい

彼女はとても可愛い

(俺がしたいことは)

(狂うこと)

彼女は今晩は素敵だ

ブーン、ブーン、ブーン

彼女は神々しくて俺の視界に入ってこない

今晩、俺は大金を使う

今晩、俺は狂う

俺には今晩が必要だ

月曜には心はすでに金曜に飛んでる

[Verse 2]
Do the five day drag once more (Monday blue)
There is nothing else that bugs me
More than working for the rich men (poor man, beggar
Man, thief)
Hey I'll change that scene one day
Today I might be mad
Tomorrow I'll be glad
'Cause I'll have Friday on my mind
もう一度一週間をずるずると過ごす(月曜の憂鬱)

あの金持ちの経営者のために働くことほど

イライラさせることはない

でもいつかこんな状況を変えてみせるぜ

今日俺は狂って

明日は喜ぶ

なぜなら頭の中は金曜日だから