toshy-fの洋楽翻訳ブログ

洋楽大好きです。自分なりの洋楽翻訳をしています。よろしくお願いいたします。

洋楽和訳④ borderline/madonna

Something in the way you love me won't let me be

I don't want to be your prisoner

So baby, won't you set me free?

 

Stop playing with my heart

Finish what you start

When you make my love come down

If you want me, let me know

Baby, let it show

Honey, don't you fool around

 

あなたの愛し方じゃだめ、素になれないの

あなたの囚人ではいたくない

だからベイビー 私を自由にしてよ

 

やめて!私の心をもてあそばないで

私を感じさせたいなら

始めたら最後までいってよね

私が欲しいなら ちゃんと教えてよ

ベイビー はっきり見せて

遊びまわったりしてないで

 

Just try to understand, 

I've given all I can

'Cause you got the best of me

 

あなたはわかろうとしているの?

私はすべてをあなたに捧げたわ

だって あなたは

私のことぜんぶわかっちゃったじゃない

 

Borderline 

feels like I'm going to lose my mind

You just keep on pushing my love over the borderline

Borderline 

feels like I'm going to lose my mind

You just keep on pushing my love over the borderline

 

ギリギリよ

これ以上は頭がおかしくなっちゃうわ

あなたに気持ちを追い詰められて

私は限界を越えちゃいそうよ

 

Keep on pushing me, baby

Don't you know you drive me crazy?

You just keep on pushing my love over the borderline

 

そうしてほしい私もいるの

私をおかしくしてるってわかってる?

あなたは私の気持ちをずっと追い詰めてるの

私はもう限界を越えてしまいそう

 

Something in your eyes is making such a fool of me

When you hold me in your arms, 

you love me 'til I just can't see

 

But then you let me down

When I look around, baby, you just can't be found

Stop driving me away

I just want to stay

There's something I just got to say

 

あなたの瞳に魅せられて 私はこんなに笑いもの

あなたの腕に抱きしめられて

愛されると もう夢中でわからなくなっちゃうの

 

でもすぐにあなたは私をがっかりさせる

見まわしても 姿が見えないの

私を追い払わないでよ

これだけは言わせてね

あなたに言わなきゃいけないことがある

 

Just try to understand, I've given all I can

'Cause you got the best of me

 

ねえ わかってる?

私はすべて捧げたんだから

一番大事な私の部分を

あなたはがっちり掴んじゃったのよ

 

Borderline feels like I'm going to lose my mind

You just keep on pushing my love over the borderline

Borderline feels like I'm going to lose my mind

You just keep on pushing my love over the borderline

 

もう限界なの

これ以上は頭がおかしくなっちゃうわ

あなたに気持ちを追い詰められて

私は限界を越えちゃいそうよ

 

Keep on pushing me, baby

Don't you know you drive me crazy?

You just keep on pushing my love over the borderline

 

そうしてほしい私もいるの

私をおかしくしてるってわかってる?

あなたに気持ちを追い詰められて

私はボーダーラインを越えてしまいそう



Look what your love has done to me

C'mon, baby, set me free

You just keep on pushing my love over the borderline

You cause me so much pain

I think I'm going insane

What does it take to make you see?

You just keep on pushing my love over the borderline

 

自分が何をしたのかよく考えてみて

ねえベイビー あなたは私を解き放ってくれた

まさにいま 境界線を越えてしまうほどに

あなたのせいで 胸がこんなに痛い

おかしくなってしまいそうなのよ

あなたにわかってもらうにはどうしたらいいの?

限界を越えたら 私 どうなっちゃうの?

 

Keep pushing me, keep pushing me

Keep pushing my love

C'mon, baby

C'mon, darling, yeah

You just keep on pushing my love over the borderline

 

でも それでいいの 私を追い詰めてよ

私の愛を追い詰めて

さあ お願いよ

それでいいの

私はボーダーラインを越えてみたいのよ